Pentax Türkiye Topluluğu
Fotoğrafçılık => Fotoğraf Teknikleri => Konuyu başlatan: MC145 - 16 Haziran, 2013, 11:16:52
-
Arkadaşlar,.
Salon içi mekanlar da çeşitli tören ve düğün gibi etkinlikler de fotoğraf çekenleriniz varmı ?
2 defa üst üste bu tür ortamda fotoğraf çekme durumuna kaldım, ancak çektiğim fotoğraflarım içime sinmedi.
Sanırım düğün fotoğrafçılığı için özel lens gerekli. Yalnız Pentax lenslerin de düğün fotoğrafçılığı için bir kaç tane 50mm lensler işaret edilmiş.
Bu lensler de genelde portre çekimi için kullanılan lensler. Geniş açı olması lazım bence ancak hiç bir geniş açı Pentax lensi düğün fotoğrafçılığı için işaret edilmemiş.
İstediğimiz lensi kullanmak için harici flaşmı kullanmak lazım illaki acaba?
Yaptığım çekimleri k-5 kendi dahili flaşını kullanarak yaptım. Çok yakın aldığım görüntü beyaz ve yanık kaçıyor, uzak kaldığım görüntü karanlık oluyor. Bu konuda tecrübelerinizi paylaşırsanız eksiklerimizi gidermiş oluruz. Teşekkürlerimle.
-
Klasik düğün fotoğrafçılığında elinizde mevcut DSLR ile 18-55mm lensi kullanabilirsiniz. Kit lensin 20-28mm civarı kısmını kullanırsanız daha başarılı görüntüler elde edebilirsiniz. Gece düğün fotoğrafçılığında geniş ve açık alanlarda flaşlı çekimlerde maalesef istediğiniz kaliteyi alamazsınız. Flaşın aydınlattığı modelleriniz yan yansımalar olmadığı için çok kontrast görüntü elde edeceğinizden DSLR gövde üzerinde kontrastı azaltmanız gerekir. Yeteri kadar aydınlık yerlerde flaşsız çekim yapmanızı tavsiye ederim ama flaş sizin için her zaman kurtarıcıdır.
Fotoğrafçılıkta ışık esas unsur olduğundan ve siz olanaklar içerisinde çalışacağınızdan ( DSLR + 18-55mm ) kit lensin dışında arayışa girmenizi tavsiye etmem. Bu iş biraz alışkanlıkla ilgili, çekeceğiniz karelerin kadrajı tam doldurmasına gayret edin. Ekipman tavsiyelerinden uzak durun.
-
Klasik düğün fotoğrafçılığında elinizde mevcut DSLR ile 18-55mm lensi kullanabilirsiniz. Kit lensin 20-28mm civarı kısmını kullanırsanız daha başarılı görüntüler elde edebilirsiniz. Gece düğün fotoğrafçılığında geniş ve açık alanlarda flaşlı çekimlerde maalesef istediğiniz kaliteyi alamazsınız. Flaşın aydınlattığı modelleriniz yan yansımalar olmadığı için çok kontrast görüntü elde edeceğinizden DSLR gövde üzerinde kontrastı azaltmanız gerekir. Yeteri kadar aydınlık yerlerde flaşsız çekim yapmanızı tavsiye ederim ama flaş sizin için her zaman kurtarıcıdır.
Fotoğrafçılıkta ışık esas unsur olduğundan ve siz olanaklar içerisinde çalışacağınızdan ( DSLR + 18-55mm ) kit lensin dışında arayışa girmenizi tavsiye etmem. Bu iş biraz alışkanlıkla ilgili, çekeceğiniz karelerin kadrajı tam doldurmasına gayret edin. Ekipman tavsiyelerinden uzak durun.
Vedip Bey,
Kafam da ki makul düşündüklerimi sizde ifade ettiniz aynen. Ben de bu kanıya yaklaştım zaten. Teşekkür ederim.
Daha ne gibi farklı deneyimleri olan arkadaşlar da varsa yazabilirler yine de.
-
Düğün fotoğrafçılığı dediğiniz şey salondan ibaretse bir kafa flaşı yeterli olur ancak dış mekan çekimleri için kaliteli vede açık diyaframlı lensleriniz olsa iyi olur.İç mekanda makinenin dahili flaşı yeterli olmaz vede kullanım açısından kısıtlı olur.zaten geniş açı lens takılıykende flaş gölge yapar.
Süregelen genel kanının aksine iyi ekipman iyi sonuç getirir.Ancak kullanılan teknikler ve bunları uygulamakdaki başarıda önemlidir.Kit lens ilede çalışabilirsiniz ama yapacaklarınız sınırlıdır.Salonda gelin damat yanında dizilmiş aileleri çekmek için bir kafa flaşı ve kit klens yeterlidir.Ama ihtiyaçlar farklılaştıkça ekipmanda değişmelidir.Işık en önemli etken ancak kullanmasınıda bilmek lazım.
-
ben kit lens ile düğün fotoğrafçılığına karşıyım
yaptığımız işe aldığımız paraya saygı duyma taraftarıyım
iyi ekipman iyi fotoğraftır... ben bunu savunuyorum...
sabit odaklı bir lens + geniş açı + imkanlar dahilinde balık gözü + tepe flashı minimum ekipmanlar bu şekilde devam eder
-
ben kit lens ile düğün fotoğrafçılığına karşıyım
yaptığımız işe aldığımız paraya saygı duyma taraftarıyım
iyi ekipman iyi fotoğraftır... ben bunu savunuyorum...
sabit odaklı bir lens + geniş açı + imkanlar dahilinde balık gözü + tepe flashı minimum ekipmanlar bu şekilde devam eder
Beratze gibi bende kit lense karşıyım.Ama sabit odaklı lensler özellikle düğün fotoğrafçılığında kullanışsız olur. 2. makine varsa tamam o makinede sabit odaklı lens kullanılabilir. Her yöne hareketli tepe flashı şart.
-
iyi ekipman iyi fotoğraftır... ben bunu savunuyorum...
doğru bir tespit "iyi ekipman iyi fotoğraftır" ama saplantı halinde olmamalı. Bu işten para kazanan ve iyi iş çıkaranlar pratikte uygulamaları yok sadece size bu konuda ahkam keserler. Çevrenizde bu türlü uğraş veren fotoğrafçıların ekipmanına dikkat etmenizi tavsiye ederim.
Ben bu konuda pratik sahibiyim; işe gönderdiğim gençlere verdiğim herhangi bir gövdeye 18-55mm takip işe gönderiyorum.
Stüdyo sahiplerinin büyük bir çoğunluğunun kullandığı ekipmana bakınca şaşıracaksınız... Nasıl bu kadar iyi sonuç alınır diye ...
Tavsiye ederim; çok kaliteli dediğiniz stüdyoların hangi model gövde kullandığını, vesikalık fotoğraf çektirdiğinizde dikkat etmenizi öneririm,,,
-
İç mekan çekimlerinde ekipmandan önce flaş çok önemli. Güçlü flaşı yansıtarak vurmalı, duvar tavan...... Onun dışında bence 18-55mm yeter de artar. :) Ancak adı "kit lens" olunca iş veren gözünde eksi puan alıyorsunuz. Bu nedenle "18-55mm kullanın" diye tavsiye ederken 2 kez düşünürüm. Verdiği kalite tatminkar. Amatör olarak yapacaksanız 18-55mm ile mümkündür.
Dahili flaş ile de çekim mümkün. Ancak yüksek pratik ve düşük enstantaneye hakim bileğinize ihtiyaç var. :) 1/15 ens, 1/4.0 f, 1600 iso ve bunun yanı sıra mesafeye göre -2 / + 1 aralığında flaş gücü.... Fonda gölge oluşabilir ki buna kusur olarak bakmamalı. Sonuçta büyük siyasi kişilerin özel fotoğrafçıların da bile bu tip gölgeli fotoğraflar izliyoruzdur. :)
Ayrıca büyük şehirler dışında Türkiye genelinde ki fotoğrafçıların %99'u henüz yeni objektif almışlığı dahi yok. Compact kullanan da var. Yeni yeni gelişme gösterip D90 alıyorlar. D90'a eskimiş gözüyle bakıyoruz biz ama esnaf D90'ı yeni modele geçmek gibi bakıyorlar. Gözümle gördüğüm şeyler bunlar. :) 18-55mm gayet iyi, ama yukarıda da dediğim gibi iş veren gözünde 1-0 yenik başlıyorsunuz. Ehehe 50mm-M 1.7 ile gittiğim çekimde "Tarihi eserler mi çekeceksin bizi?" diyen iş verenim vardı. :D Dert anlatması zor....... Seri çekim ile topluluk çekiyorum, 1 tane çektiğimi sanıyorlar "Daha çek" diye talimat geliyor... neyse konudan uzaklaşıyoruz. :))
-
amatör olarak bu işi yapanlara 18 55 tavsiye ediliyorda
gelin damat bu işi ciddiye alıp üzülmesinler sonra?
onlar senin ekipmanına bakmazlar sonuca bakarlar
18 55 ile güzel iş çıkartırsan ne mutlu ...
100tl lik lens ile 1000tl lik lens arasında da fark var hani...
-
amatör olarak bu işi yapanlara 18 55 tavsiye ediliyorda
gelin damat bu işi ciddiye alıp üzülmesinler sonra?
onlar senin ekipmanına bakmazlar sonuca bakarlar
18 55 ile güzel iş çıkartırsan ne mutlu ...
100tl lik lens ile 1000tl lik lens arasında da fark var hani...
Söyleminiz şu değimi getirdi aklıma: "İyi fotoğraf çekmek mi istiyorsun? Git 5dMarkII al."
Şuan ismini hatırlayamadığım fotoğraf bölümü akademisyeni biri söylemişti.
-
marka - modelinde değilim kim ne ile mutluysa onu kullanmalı :)
bu tarz özel çekimlerde ekipmana biraz ilgi ve yaptığımız işe saygı göstermeliyiz
-
Bende berat'in görüşlerine katılıyorum. Düğün en ciddi işlerden biridir fotoğrafçılıkta. Zira hatanın geri dönünüşün olmadığı bir alan. Mesela bir mekan çekiminde hata varsa, müşteri beğenmese vurup kırıp bir çekimlik kredi daha yaratabilirsiniz. Ancak düğünde bu pek mümkün değil. Amatör de olsa, hobi de olsa, gelin ve damatın üzülme oranını da göz önüne almak gerekir. İyi ekipman derken öyle extrem ekipmanlara da gerek yok. Sadece açık diyaframlı 2 farklı açı ve 1 de geniş açı/zoom lens gayet iş görebilir.
Düğün çekenler ekipmanlarını söylerlerse sitede düğün alanları da canlanabilir. Paylaşımlar falan da yapılabilir. Ben başlayım hatta..
2 Ayrı ekipmana sahibim imzamda yazdığı üzere ama ilerde değişirse diye buraya da ekleyim ;
Pentax K10D ve K20D ; Sigma 30mm f1.4 / Fa 50mm F1.4 / Rokinon 85mm F1.4 / Tamron 17-50mm F2.8 / Samyang 8mm F3.5 Balıkgözü ( Balıkgözü her düğün albümü için 1-2 çok farklı fotoğraf amaçlı kullandığım bir lens )..
FF Sisteme de sahibim fakat onu ekipman yetersizliğimden dolayı düğün hikayesi video çekimlerime adamış durumdayım.. Çekim esnasında pek fotoğraf çekme şansımız olmuyor onunla şimdilik başka video ekipmanım olmadığından.
Canon 5D Mark2 ; Canon 24-105mm f4 - 50mm F1.8 - 85mm F1.8 ve 100mm f2.8 macro.
Onun dışında tepe flaş, hem salon içinde hem de kuaförde şart. Mutlaka lazım. Ben dışarda strobist çalıştığımdan veya düğün çekimleri için özel kurgularda çeşitli mekanlar kiraladığımdan bolca YN 560II ve Softbox / Reflektöre sahibim. Bu seti hemen değil ama pratik yapıp çözdükçe dizersiniz..
Örnekler ;
İlk 2 fotoğraf Canon 1100D + Tamron 17-50mm F2.8 ile.. Diğerleri yanlış hatırlamıyorsam Pentax setimle.
(http://o1306.hizliresim.com/1b/l/p9jum.jpg)
(http://o1306.hizliresim.com/1b/l/p9jv3.jpg)
(http://o1306.hizliresim.com/1b/l/p9jvm.jpg)
(http://o1306.hizliresim.com/1b/l/p9jwg.jpg)
(http://k1306.hizliresim.com/1b/l/p9jx0.jpg)
(http://n1306.hizliresim.com/1b/l/p9jxz.jpg)
(http://k1306.hizliresim.com/1b/l/p9jyn.jpg)
(http://n1306.hizliresim.com/1b/l/p9jz9.jpg)
Birde şu fotoğraf görüntüleme sorunu artık düzeltilse ?
-
Sanırım düşüncemi aktaramıyorum.
Bu soruyu soran kişi, bilmeyen kişidir. Bilmeyen kişi gitsin Hasselblad alsın, gitsin Leica alsın. Bakalım sonuç ne olacak? İddia ediyorum, K-5 18-55mm ile daha güzel çekeceğim. Ben farklı şeylerden bahsediyorum, siz farklı şeylerden bahsediyorsunuz.
Pentax marka hangi gövdeyi önerirsin sorusuna, soruyla karşılık veririm. Neden? Çünkü işi bilip bilmediğini anlamam gerek. İşi bilmiyorsa K-5 IIs önermem. K-r öneririm. Gibi gibi... Buradan K-5 IIs'in kötü olduğu sonucu mu çıkar? Hayır. Diyorum ki 18-55 ile tatminkar (kötü olmayan, ancak iyi de olmayan) sonuçlar alınabilir. Olayı bilmeden, konunun cahili olarak birilerinin "şunu al, bunu al" demesiyle gidip para dökmeyin. 18-55 ile öğrenin, sonra ihtiyacınızı kendiniz belirleyin ve satın alın. Her insan farklı bakış açısıdır. Kimi geniş açı kompozisyon sever, kimi dar açı detay sever..... Bu nedenle düğün fotoğrafçılığı hangi objektifle(rle) yapılır sorusunun cevabı yok.
18-55 ile gideceğiniz çekimlere kimse size 2000-3000 TL para vermez. 300 TL civarı para verir. Ve 300 TL parayla düğün sahibi alacağı kaliteyi önceden kabul etmiş olmalı. Sonuçta çamur fotoğraf vermeyeceksiniz. Ancak ayna gibi de fotoğraf vermeyeceksiniz. Ayna gibi istiyorsa 2000-3000 TL vermeli. Yok 300 TL bütçesi varsa istediği kadar fotoğrafçı gezsin, alacağı kalite bir aşağı bir yukarıdır.. 300 TL'ye başkasının adına konuşmayayım ama ben star serisiyle güzelleştirdiğim ekipmanlarımı evden çıkartmam.
Ve ayrıca, hiç sanmıyorum ki bir düğüne 50mm üstü değerli objektifle gideyim. Peker N.Burak 100mm'den bahsetmiş. Yok eğer kraliyet düğünüyse, gelin damat üst katta, yakınlarını selamlayacak filan anlarım alt kattan 100mm'i. Onun dışında ben 100mm'i asla düğün fotoğraflarında tercih etmiyorum. Kimi 560mm tercih eder belki de bilinmez. Fotoğrafçının bakış açısı ne ise cevap odur.
Olayı saygı boyutuna getirdiniz ki ben fotoğrafçıyım. Bir fotoğrafçının fikrine saygısızlığım ihtimal dahilinde mi? :(
Sanırım bu sefer ne demek istediğimi aktarabildim.
-
dostum biz senin düşüncelerine karşı gelmedik ki :)
fakat ben dünyanın ekipmanına para yatıyorsam aptalmıyım ? ne zoruma 5bn tl para harcamışım ?
evet olay biraz saygı boyutu gidipte kç kırık bir makine ve 18 55 ile fotoğrafçılık yapmam, bunu ben yapmam
yapana saygım var bir itirazım yok :) kim neyle mutluysa onu kullansın , bu sözümü yukarıda da yazdım
isteyen istediğini kullanır :)
ama ben kullanmam...
kuş fotoğrafçılığı ile ilgilendim bir süre belki bilirsin
bu işe bir 0 araba parası yatıran insanlar var neden 70-300 sigma kullanmıyorlar?
olmuyor çünkü
he 70 300 ile çekilmiyormu ? tabiki çekiliyor...
200tl lik 70 300 ile 12000bn tl lik 500mm arasında cidden dağ var...
ben bu işi kendime yakıştıracaksam ve ben bu işi yapıyorsam 18 55 ve basit body ile değil
hak ettiği ekipman ne ise onunla yaparım...
kimseye de suç bulamam 18 55 ve dandik bir body kullanıyor diye herkesin bütçesi düşüncesi
isteyen istediği ile çeker :) buna itirazım yok
ama ben bu işi yapıyorum,18 55 ve k.kırık bir body almam elime ;) bu benim görüşüm...
-
Benim senin söylediklerini de anlıyorum ve hak veriyorum bahacım ;) . Vedi abinin dediği de doğru 18-55 fotoğrafçının gözünden yetiyor evet. Ama ben beratın 18-55 ile düğün çekmeye karşıyım cümlesini okuyarak yorum yazdım sadece. Ben 100mm'yi salonda kullandığıma dair bir ibare kullanmadım ki! Konu salon için sorulmuş ama ben genel örnek verdim. Bende sabahın 7'sinde kuaförde başlıyor, stüdyosu dış mekanıyla 8-10 arası noktaya gidiliyor. Her açı orada gerekiyor işte ama zaten bahsettiğim gibi dikkatli okunur ise, o set video'ya ayrılmış, fotoğrafta kullanma imkanım olmayan bi set. Ayrıca FF'de 100mm, 10-15 Metreden gayet bir dans, imza, pasta kesimi vb fotoğraflar çektirir arkadaşlar ne katı ne sarayı ? Hoş o lens benim de kullandığım bir açı değil, makinenin yanında hediye gibi bişey oldu o alırken.
Sonuç olarak benim savunduğum kilit nokta şu, kit lens gerçekten yeter helek stüdyoda flaş patladı mı 50 yıllık lens de yeter. Ama ya müşterim bana gelip de bunlar ne ? Arka neden az flu ? vb gibi klasik bu işi bilmeyen kişilerin bakış açısıyla bir memnuniyetsizlik dönüşü yaparsa ? Şahsen ben kendi adıma bu riske girmemek için seti baştan kurma taraftarıyım. Ama kimisi de birkaç düğün çekiyim, zamanla setimi genişletirim der, riske girer o da onun bileceği iş.
Bu ikilemde benim görüşüm düğün alanında en azından 1 adet rahat çalışabileceğiniz bir açıda açık diyaframlı prime bir lens. ( Başlangıç için )..
Bir de öneri sunuyum, kurumsal olarak bu sektörde var olan biri olarak ;
Eğer ciddi şekilde bireysel de olsa düğün işi yapmak isteyecek kişiler varsa, zamanla yada varsa bütçe başlangıçta bilemem ama balıkgözünden alın da 70-200 vb teleportrelere kadar her açı lazım. Çünkü gelen müşteri albümü de sizden istiycek, matbaalar albümde memnuniyetsizlik olmasın diye, photoshop'da sizin dizmenizi istiyor. Ben bu konuda lukapu ile çalışıyorum mesela.
Albüm kaç sayfa ise, bastıracağım boyutlarda photoshop'da tek tek hazırlıyorum ve diziyorum sayfaları. Bu size özel tasarımsal açıdan özgür ve benzersiz bir albüm avantajı sunarken, bir sayfaya 3-5 fotoğraf filigran vb işlemler yapmak istediğinizde çeşitli açılar işte o zaman çok çok gerekiyor..
Örneğin panoramik bir albüm düşünürsek, bir sayfada sayfayı üst ve alttan ortadan bölüp üste bir fotoğraf alta 3 fotoğraf dizmek istediğinizde, üste gelecek fotoğrafın ultra geniş açı veya balıkgözü tarzı bir fotoğraf olmasına çok çok ihtiyaç duyuluyor. Ha panorama çekerim öyle çözerim de denilebilir, tercih sebebi.
Sonuç itibariyle bu sektörde bakış açımız fiyat listemizle, fiyat listemiz ise müşteri kalitemizle doğru orantılı. Sonuçta bahsettiğim gibiolay sadece lens değil, işe giriş ciddiyetinizle doğru orantılı olarak reflektör ve flash setleriniz ve arka tarafta photoshop gibi bir durumunuz da olmak zorunda.
Herkese başarılar ;)
-
İşte birkaç örnek çalışma.
16-45mm lens ile çekilen fotoğraflar:
(http://i40.tinypic.com/33a6ubq.jpg)
(http://i39.tinypic.com/r7sydx.jpg)
(http://i39.tinypic.com/2vv25pe.jpg)
(http://i41.tinypic.com/14t8new.jpg)
70-300mm lens ile.
(http://i41.tinypic.com/2nvwlle.jpg)
(http://i41.tinypic.com/jifb0p.jpg)
Bahattin ( bFeel ) Bey'in yazısını görünce yazmak istedim.
Bazan bir şeyi iyi bilmeden yanlış bilgilendirme de yapmış olabiliyoruz.
Daha önce K100D kullanırken K100D den hevesim geçtiği yıllarda Nikon d90 yeni çıkmıştı, o zamanlar Nikon d90 almayı kafama koymuştum.
Bir çok Nikon kullanan arkadaşlarıma danıştığım da Nikon d90'ı kimse bana tavsiye etmemişti.
Oysa bir önce ki gün bir düğün salonunda gördüm, salon fotoğrafçısı Nikon d90'ı 18-105 kitlensi ile ve makinenin kendi
dahili flaşı ile kullanarak gayet iyi fotoğraflar çektiğini ve başarılı tablar yaptığını gördüm. Bir ara çekim ölçülerini sordum beraber baktık makinelerimize,
çekim yaptığım ölçüler aynı idi. Benim iyi sonuç alamadığım lens faktörü olduğuna kanat ettik ikimizde.
Yanımda 16-45 lens ile 70-300 lenslerim vardı. 16-45 dahili falaşa gölge yapıyor, 70-300 için de yar yar ışık yetersiz kaçıyordu.
-
Salon içi çekimlerde kesinlikle herkes bütçesine göre ekipman kullanabilir. Çünkü orada öyle aman aman sanatsal fotoğraf çekme olayınız zaten yok. Bir dans eden çift çekiyorsunuz, kadraja arkada dans edenler giriyor o an ağzı gözü yamulmuş bi şekilde :) 10-20 kişilik bir grup çekiyorsunuz tekinin gözü kapalı çıkıyor. Çoğu anlık enstantane zaten. Dolayısı ile salon içi olayı anı fotoğrafçılığı esasında ancak salondan önceki kısım tekrar söylüyorum '' ne kadar ekmek, o kadar köfte ''..