Pentax Türkiye Topluluğu
Pentax Objektifler ve Aksesuarları => Pentax Marka Objektifler => Konuyu başlatan: gokhans - 19 Kasım, 2014, 10:35:47
-
Merhaba arkadaşlar,
Öncelikle amacım lens karşılaştırma testi yapmak değil, sadece doğru bildiğimiz yanlışlar ya da sürekli pompalanan bilgi yığınlarının gerçekte ne kadar anlam taşıdığını sizlerin de vereceği örneklerle tekrar ederek hepimizi sürekli ''daha keskin lens'' arayışından ''daha doğru ışık ve kompozisyon'' arayışına yönlendirmek. Lens seçimimizde kıstasımız keskinlikten ziyade çekim alışkanlıklarımız, lensin renk ve kontrast yorumu, ters ışık karşısındaki tepkisi, meraklısı için bokeh yorumu, sağlam ve uzun ömürlü yapısı, hatta ağırlık ve bunlar gibi aslında çoğunlukla es geçtiğimiz özellikler olmalı.
Tabii örnek fotoğraflarını vereceğim lensler için biraz elma-armut durumu var ne aralıkları ve f değerleri örtüşmüyor fakat belki bu durum anlatmak istenileni daha iyi açıklayabilir.
Örnek fotoğraflar Zoom Lensler içinde referans olabilecek Tamron 28-75 ve testlerde ''ortalama'' sonuçlar alan Pentax 18-135 ikilisiyle çekilmiş %100 croplardır , iç mekanda olanlar 50mm f4.5, dış mekanda olanlar 35mm f5.6 ile çekilmiştir. Özellikle hangisinin, hangi lens olduğunun belirtmedim ki önyargılı bakmayalım.
Yorumlarınızı ve sizin de tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
-
Bunlar da açık hava çekimleri ;)
-
1 NOLU TEST FOTOLARI TAMRON UN MU ?
-
Lensin verdiği renk bence daha önemli..Örneğin Tamron 17-50 ve 16-45 lensi çoğumuz kullanmışızdır. Bana göre tamron biraz daha keskindi ama 16-45 in verdiği renk tamrondan daha iyidi ve benim favorim 16-45 ti. Ultra keskinlik fetişistliği yapmaya gerek yok ama orta karar keskinlik bir lenste olması gereken özelliktir.
-
Abi zaten lensin vereceği keskinlikten daha beterini biz elimizin titremesi ile ya da fokus kaçırarak sebep oluyoruz.
Bence keskinlik ürün, makro ve manzara için önemli, ve tabi ki perspektif kadar önemli değil. Perspektif için doğru açı ve kompozisyon için de tecrübe ve göz gerek.
-
Abi zaten lensin vereceği keskinlikten daha beterini biz elimizin titremesi ile ya da fokus kaçırarak sebep oluyoruz.
Bence keskinlik ürün, makro ve manzara için önemli, ve tabi ki perspektif kadar önemli değil. Perspektif için doğru açı ve kompozisyon için de tecrübe ve göz gerek.
Aslında bazen keskinlikle kontrastı karıştırdığımızı fark ettim, örnekleri kurcalamadım ama biraz kontrast ve curves uğraşınca bizim anlayabileceğimiz farklar yok arada. Tabii bahsettiğin ürün, makro, manzara için FF'e burun kıvıran profesyoneller var, böööyle geniş açıyla çekilmiş, ormanın içindeki çürük yaprağı yiyen karıncanın dıdısını görmek lazım gelebilir kimine :D
-
Birşey daha farkettim ki şartlar eşit olsun diye manuel çekince denediğim tüm pentax lensler, tamron'lara göre daha çok ışık alıyor. Bu da sanki f değerlerinin 1/3 stop kadar yüksek gösterildiği hissi uyandırdı??
-
8, 6, 3,1 deki renkler daha hosuma gitti benim
-
Aslında bazen keskinlikle kontrastı karıştırdığımızı fark ettim, örnekleri kurcalamadım ama biraz kontrast ve curves uğraşınca bizim anlayabileceğimiz farklar yok arada. Tabii bahsettiğin ürün, makro, manzara için FF'e burun kıvıran profesyoneller var, böööyle geniş açıyla çekilmiş, ormanın içindeki çürük yaprağı yiyen karıncanın dıdısını görmek lazım gelebilir kimine :D
Abi bence ürün, makro ve manzara için FF'in tek avantajı diferaksiyon limiti. Geniş açı bir lenste APS-C 16mp ile f/8'de diferaksiyona takılırsın FF 24mp'de takılmazsın. Bunun dışında bir fark olduğunu düşünmüyorum.
Dijital'de de çeşitli yöntemler var bunun için. Şimdi aklıma gelmeyen bir yöntem far bir kaç yerden fokuslayıp birleştiriyorsun fotoyu.
Tabi perspektif avantajı da var ama bir zahmet biraz geri gidersin yakalarsın o açıyı APS-C ile de...
Not: Geleceği bilmem ama bu yazıyı yazdığımda A7 FF gövde kullanıyorum...
-
8, 6, 3,1 deki renkler daha hosuma gitti benim
Ben de aynı fikirdeyim ama enteresanlık orda işte , 1 ve 3 aynı lens, 6 ve 8 de aynı lens ama birbirleriyle aynı lens değiller, iç ve dış diye ondan ayırdım.
-
bi kere eger cekim degerleri ayni ise 4 fotograf daha aydinlik.
Bu etkenlerden uzak mesafede renklerin farklilasmasi normal. diye dusunuyorum
-
Abi bence ürün, makro ve manzara için FF'in tek avantajı diferaksiyon limiti. Geniş açı bir lenste APS-C 16mp ile f/8'de diferaksiyona takılırsın FF 24mp'de takılmazsın. Bunun dışında bir fark olduğunu düşünmüyorum.
Dijital'de de çeşitli yöntemler var bunun için. Şimdi aklıma gelmeyen bir yöntem far bir kaç yerden fokuslayıp birleştiriyorsun fotoyu.
Tabi perspektif avantajı da var ama bir zahmet biraz geri gidersin yakalarsın o açıyı APS-C ile de...
Not: Geleceği bilmem ama bu yazıyı yazdığımda A7 FF gövde kullanıyorum...
Çözüm bulunur tabii, daha önce ürün çekim işine inat için bulaştığımi yazmıştım, yatak örtüsü çekimi yapan birisi için adamlar başka A4 baskı ve internet satış yapacakları halde hicbir şeye önem vermeyip "abi adamınki 50 mega pixel" deyince ben de olayı matris usulü 4 karede çekip birleştirdum "alın size 50 mpx" diye :). Manzarada da aynısı geçerli kafayı takmaya gör.
-
bi kere eger cekim degerleri ayni ise 4 fotograf daha aydinlik.
Bu etkenlerden uzak mesafede renklerin farklilasmasi normal. diye dusunuyorum
6 ve 8'de aydınlığın sebebi parçalı bulutlu havadaki 15-20 saniyelik güneş farklı olabilir, bi ara Av moduna deneyeceğim.
-
Çözüm bulunur tabii, daha önce ürün çekim işine inat için bulaştığımi yazmıştım, yatak örtüsü çekimi yapan birisi için adamlar başka A4 baskı ve internet satış yapacakları halde hicbir şeye önem vermeyip "abi adamınki 50 mega pixel" deyince ben de olayı matris usulü 4 karede çekip birleştirdum "alın size 50 mpx" diye :). Manzarada da aynısı geçerli kafayı takmaya gör.
Eh işte aynen öyle abi. Eğer yaptığın işten para kazanıyorsan yani profesyonelsen her türlü çözümü bulursun. Sadece düğün fotoğrafları için bence FF gerekli. O da gelin damat çekimleri için değil ama düğün esnasında anlık pozlamalarda. Çünkü FF'in perde hızı ve iso avantajı var.
Tabi bir de toplu çekimlerde APSC'ye nazaran daha geniş alan aldığın için fotoğrafın kenarında kalan arkadaşların kafası abuk subuk şekil almaz distorsiyon yüzünden. Çoğu APSC kullanan arkadaş tammy 17-50 kullanıyor toplu fotolarda. tammy'nin 17mm distorsiyonu ise inanılmaz fazla :S. Aynı açı FF'de 28mm ile sağlanır ve herkes düzgün çıkar :).
-
Eh işte aynen öyle abi. Eğer yaptığın işten para kazanıyorsan yani profesyonelsen her türlü çözümü bulursun. Sadece düğün fotoğrafları için bence FF gerekli. O da gelin damat çekimleri için değil ama düğün esnasında anlık pozlamalarda. Çünkü FF'in perde hızı ve iso avantajı var.
Tabi bir de toplu çekimlerde APSC'ye nazaran daha geniş alan aldığın için fotoğrafın kenarında kalan arkadaşların kafası abuk subuk şekil almaz distorsiyon yüzünden. Çoğu APSC kullanan arkadaş tammy 17-50 kullanıyor toplu fotolarda. tammy'nin 17mm distorsiyonu ise inanılmaz fazla :S. Aynı açı FF'de 28mm ile sağlanır ve herkes düzgün çıkar :).
Hic denemedim ama, özellikle Mudanya'ya çekime gelenlerden gördüğüm, gergin gelinler, uzak durmam için yeterli o işten, merak telaş ve çok bilmişlik, geri dönülemez anlar, kısıtlı zaman, elti-görümce durumları beni çok gerer:) FF'in o işte lazım olduğu bir gerçek tabii.